2015. június 9., kedd

Rebarbarás eperlekvár

Egyszer már ki kellett próbálni, de a rebarbara pucolásakor rájöttem, hogy ismétlés csak jövőre. :)
Ekkora mennyiségből kb. 8 bébiételes üveg lesz tele. Az íze kissé savanykásabb összességében mint egy normál eperlekvárnak, de kellemes.
A hozzávalókhoz vehető egy késhegynyi kálium szorbát a parázósoknak, de tiszta üveg, egészséges gyümölcsök esetén nem szokott probléma lenni.

Hozzávalók:
4 szál nagyobb rebarbara
1 kg eper
8 ek gyümölcscukor
1 csipet vanília
4 g agar-agar + 0,3 dl víz

Üvegeket alaposan elmosunk, ecetes vízzel elöblítünk, és megszárítunk.

A rebarbarát megtisztítjuk, ujjnyi darabokra vágjuk. Az epret lecsumázzuk, mossuk, a nagyobbakat ketté vágjuk. Egy kisebb fazékban összefőzzük őket. A végén az agar-agart egészen kevés vízzel felhígítjuk, hogy ne kerüljön csomósan a lekvárba, percekig állni hagyjuk, belekeverjük. Gyakori kevergetés mellett 3 percig főzzük.
Tiszta, száraz üvegekbe töltjük, lezárjuk, és mehetnek a dunsztba egy napra.

4 megjegyzés:

Éva írta...

Szép a színe! Lehet hogy hihetetlen de én nem ismerem a rebarbara ízét valahogy elkerültük eddig egymást:-)) Nagyon sok helyen olvastam már használatáról de még nem használtam:)

orsi írta...

rebarbarával, jó ötlet, kipróbálom... eperdzsemet már próbáltam mentával, és gyömbérrel is idén. nézzétek, itt van recept is http://glurl.co/befozok

Bridge írta...

Szia Éva!
Pont ugyanígy voltam, sosem kóstoltam eddig. Nem lesz nagy szerelem ez sem. Nem rossz, de nekem nem adott annyi pluszt. Be kell vallanom, hogy a legtöbb ilyen szezonális, és "felkapott", gasztro körökben trendi termékkel/növénnyel így vagyok. Pl. a medvehagymával is. A férjem azt mondja, kijön belőlem a "parasztlyány". :)

Kedves Orsi!
Érdekes lehet gyömbérrel, de azt hiszem ez nem az én világom.

Bridge írta...

Ja, azóta besötétedett a lekvár. Nekem sosem marad élénk színű, talán mert "túl kevés" benne a citromsav. ;)