2015. március 12., csütörtök

Vöröslencsés kölesfasírt

Ábel a hüvelyesek közül a vörös lencsével van igazán jóban. Miatta a feles arány a kölessel, éppenséggel növelhető is a lencse javára. Lencsét általában többet főzök, mivel sűrű, és inkább szűrök ki belőle, és a maradékból leves lesz.
Valahogy úgy találtam, hogy a fűszersók ebbe jobban illenek, bárhol lehet már ilyesmit kapni, még a Csepeli piac magos/fűszeresénél is. Én a fűszertartókkal együtt kaptam, és kezdtem el főzőcskézni vele. (Borzasztó drágának találtam, mikor megvettük a Kik*ban, de megéri a pénzét, mert nagyon jó használni, csak kéne még egy sor. :) )
 
Hozzávalók:
250 g vörös lencse
1/2 bögre köles
1,5 tk só
1 tk vegamix
2-3 db babérlevél
1 kk borsikafű
1 csipet vöröshagyma só / aprított vöröshagyma
1  csipet fokhagyma só / áttört fokhagyma

2 marék tk. kenyérmorzsa
1 tk pálmazsír

A vörös lencsét beáztatjuk 1-2 órára, majd bő fél óra alatt megfőzzük kevés babérlevéllel és sóval.
A kölest háromszoros mennyiségű vízben sóval, vegamix-szel 20 perc alatt megfőzzük.
A vörös lencsét leszűrjük és összekeverjük a kölessel. Beleszórjuk a borsikafüvet és a két hagymasót is. Alaposan átkeverjük.
Kicsit hűlni hagyjuk, majd vizes kézzel kis gombócokat formálunk, amit ellapogatunk, és megforgatunk zsemlemorzsában. Kizsírozott tepsibe rakjuk, közepes lángon 20-25 percet sütjük. Félidőben a fasírtokat megfordítjuk, mikor már szépen pirult az alja, és kissé szilárdult az állaga.


Nincsenek megjegyzések: