2012. szeptember 27., csütörtök

Szilvás-krémes rácsos

Kép innen.
Aki evett már meggy, szilva, vagy fekete ribizli pudingot, az tudja mennyire egyszerű elkészítésű csemege, és mennyire finom. Nekem a kedvencem a szilvás, mivel abba szinte édesítés sem kell.
Egyszerűen némi szegfűszeggel, fahéjjal és 4 dl vízzel összefőzünk 1 kiló kockákra vágott szilvát. Kb. 10 perc. Akkor hozzáadunk egy zacskó pudingport (vagy 2 púpos kanál keményítőt és egy csomag bourbon vaníliás cukrot), kavarjuk, amíg besűrűsödik, és már készen is van.
Ha nem úgy készítitek, mint én, hogy nem volt itthon, csak egész szegfűszegem. 6-ot dobtam bele, és sehogy nem találtam az utolsó kettőt. Úgy meregettem át másik tálba fakanállal, és villával vadásztam. :)
Jó hír, hogy tejallergiások is fogyaszthatják ezt az egyszerű pudingot.

Most valami sütit szerettem volna, így a szilvapudingot és némi fonnyadt almát felhasználva készítettem el egy egyszerű rácsos sütit. Ugyan került bele vaj olivaolajjal kiegészítve, és egy tojás is a tésztájába, azonban vegánul is elkészíthető. A vajat olíva olajjal helyettesíthetjük, a tojást 1 ek zabpehely és 1 ek kukoricaliszt keverékével.
Kép nincs, pedig mutatós lett. Az én gépem otthon maradt, az itteniek pedig a festés miatt úgy el lettek dugdosva, hogy csak analógokat találtam. Abból persze legalább hatot. :)

Hozzávalók:
A tésztához:
50 dkg liszt (20 dkg teljes kiőrlésű, 30 dkg fehér)
10 dkg gyümölcscukor / ízlés szerint stevia
15 dkg vaj / 1,5 dl olivaolaj
1,5 dl tejföl  / szójajoghurt
1 tojás /  1 ek zabliszt és 1 ek kukoricaliszt
1 cs foszfátmenetes borkősütőpor

A szilvapudinghoz:
1 kg szilva
savanykásabb szilva esetén 1-2 ek gyümölcscukor
1 csipet fahéj
1 csipet őrölt szegfűszeg
4 dl víz
2 cs vaníliás pudingpor

4-5 alma lereszelve

A szilvát vágjuk kisebb darabokra, és a vízzel, illetve a fűszerekkel főzzük össze. Mikor megpuhult, és felforrt, a kevés vízzel elkevert pudingport sűrű kavargatás mellett csurgassuk bele, majd főzzük, míg besűrűsödik. Olyan illata van, hogy az ember rögtön meg akarja kóstolni!
Várjunk, míg valamennyire meghűl.

A tésztához a lisztet összekeverjük a cukorral és a sütőporral, majd hozzágyúrjuk a többi összetevőt is. Ha nem akar összeállni, némi vizet önthetünk hozzá. Minél hamarabb állítsuk össze, majd kis időre tegyük a hűtőszekrénybe.

Az almát reszeljük le nagy lyukú reszelőn.

A tésztát vegyük két részre 2/3-1/3 arányban, nyújtsuk ki a nagyobbik lapot, majd igazgassuk egy magasabb falú kis alakú tepsibe. A tészta széle érjen fel a tepsi szélének tetejéig.
Rétegezzük rá az almát, amit megszórhatunk kevés gyümölcscukorral, ha nem elég édes.
Erre kanalazzuk egyenletes rétegben a szilvapudingot.
A maradék tésztából vékony csíkokat sodrunk, és keresztben egymásra fektetjük őket úgy, hogy rács formát kapjunk.
25 perc alatt közepes hőfokon finom ropogósra sül. Másnapra finom puha lesz, és a tészta átveszi a gyümölcsök zamatát.

Nincsenek megjegyzések: