2012. szeptember 19., szerda

Fasírt fűszeres burgonyával

Vasárnap délelőtt kedvem nem volt, de időm sem maradt boltba menni. Mondjuk Pestnek ez az előnye, hogy szinte bármikor eszembe jut, mehetek. Otthon próbálnám meg mindezt, reggel mikor dolgozni megyek még nincs, hazaérve már nincs nyitva a bolt.  Épp ezért az otthoni készletek szerintem egy hónapra elegendőek. 
Csepelen ellenben elég szűkös, főleg azután, hogy múlt héten a molyok miatt (az elvileg nagyon jól záródó dobozaim ellenére) a szekrény tartalma erősen megfogyatkozott. 
Nem baj, készültem. Vaníliás pipadohányt! :) szereztem be hétfőn, már csak kis zacskókat kellene varrnom, és mindenfelé szétpakolni.

Tehát abból készült az ebédünk megint csak, amit otthon találtam. Krumpli volt, azt a jénaiba bepakoltam, egy kis fűszerezéssel megbolondítottam. Lehet natúr hagymát is kevés olaj és víz keverékén megsütni, pirospaprikával megszórni, és azt a sült burgonyához keverni, de most nem akartam. Inkább vöröshagyma fűszerkeverékkel szórtam meg. (Vöröshagyma por, és pirospaprika lehet az összetevője.) Nagyon finom lett. 
Ízlés szerint megbolondítható akár egy két fokhagymával is, amit a héjában rakunk a burgonya közé, és finomra sül, de magyaros fűszerkeverékkel is megszórhatjuk.

Fűszeres burgonya

Hozzávalók:
8 nagyobb burgonya
1/2 ek  kókuszzsír
1 tk vöröshagyma fűszerkeverék
1 tk köménymag
1 tk só

A burgonyákat meghámozzuk, vastag hasábokra vágjuk, kikent jénaiba tesszük. Megszórjuk a sóval, a fűszerekkel, és bő egy óra alatt a sütőben közepes hőfokon lefedve sütjük.


Zabpelyhes fasírt

Hozzávalók:
25 dkg apró szemű zabpehely
2 marék aprított napraforgómag
1 marék őrölt szezámmag
1 kis fej vöröshagyma apróra vágva
1 ek őrölt lenmag
1 ek sörélesztő pehely
1 ek burgonyapehely
1 ek zsemlemorzsa
1 tk só
1 nagy csipet pirospaprika
1 nagy csipet borsikafű

kókuszzsír a tepsi kikenéséhez

Minden összetevőt egy tálba szórunk, majd annyi vízzel felengedjük, hogy sűrű masszát kapjunk. 10-15 percig állni hagyjuk, majd kiolajozott tepsibe kanalazunk belőle egy-egy halmot, és ellapítjuk. Közepes hőfokon 15-15 percet sült mindkét oldalát. Hajlamos leragadni, ezért javasolt többször fordítani.


Nincsenek megjegyzések: