2012. március 1., csütörtök

Mákoscici

Vendégposzt - félig. Nem sok közöm van hozzá, de azért megmutatom, ugyanis a hugica ritkán  veszi be magát főzőcske céljából a konyhába. A három fiúnak szánta szülinapi reggelinek a gőzgombócot, bár a fenti név a fiúk szerint autentikusabb, és az egyik receptben is az szerepelt.
 Egyébként igen macerás az elkészítése, ha az embernek nincs pároló készüléke. Vagy szűrőben lehet gőzölni, és azt utána borzalmas mosogatni. 
- Az nem baj, de nagyon finom! - Hallom a háttérből, és látom a csillogó szemekből, hogy jövő vasárnap reggel is jobban örülnének ilyetén reggelinek, mint a zabkásának. No, azért nem kell félteni, mert a zabpalacsinta banánöntettel volt ilyen jó... és akkor bekattant, hogy lehet ezt reformosítani, és a vaníliamártás akár pont arra az öntetre cserélhető is... (Kreol mákoscici, még mit nem!)
Ha megvalósítom, mindenképpen beszámolok róla. Kivéve ha megkötöznek, mielőtt ilyen elvetemültséget tennék. :)
Receptet erre vonatkozóan pl. itt találtok. Mondjuk a vaníliasodót a Horváth Ilona féle szakácskönyvből készíteném, az biztos.
Közben kikerestem, Nyaginál csak megtaláltam, emlékeztem én, hogy valamikor láttam nála is. És ő közölte a vegán változatot is. Ezek után kénytelene leszek egyszer tényleg elkészíteni. :)
 

Nincsenek megjegyzések: