2011. december 19., hétfő

Torma, cékla

A tél kezdete előtt a talicskát teleszedtem céklákkal. Hatalmasra nőttek, és elég sok volt belőle. Más nem jeleskedett ennyire az idén, de ezek nagyon szépek lettek. Csütörtökön este a zöldséges rizshez készült. Sajnos eddig sosem tett jót nyersen, így ebben a formában kerülöm a fogyasztását, viszont sülve nagyon kedvelem.

Cékla saláta:
A hugom mire hazaértem héjában kisütött 2 nagy céklát. Lehúztam a héját, majd felaprítottam. Hozzáadtam egy citrom levét, egy tk őrölt köményt, egy tk gyümölcscukrot, és egy kanál tormát. Mindezt összekevertem, és készen is van.

Torma eltevése télire... 
A tormát házilag készítettük. Az egész család rajta volt, egy november közepi vasárnap délelőtt.
Apa kiszedte a szántás előtt, én megpucoltam. A hugom megmosta, a sógornőm összevágta, az öcsém ledarálta húsdarálón. Anya meg erősen állt a konyha szekrénynél, nehogy a robotgépe felé közelítsünk... :)
(Egyszer Apával már megtettük a műanyagot évekkel ezelőtt. Kitaláltuk, hogy majd mi egyszerűen elkészítjük, a gép mindent megold. Csakhogy az átlátszó műanyag tál megopálosodott. Erre Anya nem akkora ért haza? Mi Apával "ríttunk", mint a záporeső, mert a torma marta a szemünket. Anya kinyitja a konyhaajtót, kidől a szag, meg a látvány... Hogy mit kaptunk. :) )
Azután besóztam, kicsit állni hagytam, adtam hozzá kevés ecetet később - nagyon nem szeretem, de ennél nem tudtam kikerülni - és citrom levét. Végül pár kanál gyümölcscukor is került bele kóstolgatás után.
Mindez egy nagy vájdlingnyi mennyiség volt, 6 üveg lett tele, és egy kicsi.
Anya épp akkor készült el a túrós süteménnyel, úgyhogy fejre fordítva beraktam őket, másnap vettük ki, és kerültek a polcra.

1 megjegyzés:

Dankóné R. Magdi írta...

Ez nagyon jól hangzik és néz ki :)