2011. november 7., hétfő

Sütőtök krémleves

És te eszel belőle?
Oooó!  Nem raktam bele a végén a tejszínt...

Igen, hát így van ez. Soha semmi nem lehet tökéletes.
Megkóstoltattam: Ilyen íze volt annak, amit ettél a múlt héten? A válasz igen,volt. Elégedetten nyugtáztam, és elzártam a gázt. Tettünk, vettünk, volt porszívózás, felmosás, egyebek. Aztán pihenő. Csöndes beszélgetés, mosolyok, majd a fenti kérdés. Vegán ember magyarázkodása ilyenkor nagyon gyanús, pedig valóban nem szándékos volt.

Miután a kérés a sütőtök krémleves volt, rákerestem a neten, mert sosem csináltunk. Chli&Vanília, és Starfokker receptjét néztem meg, ez utóbbi Jamie Oliver receptje alapján született. A kettőből "gyúrtam"  harmadikat. Magában jobban szeretem, a mostani VKF-re is ezért nem született recept.  Azért ennek egészen kellemes íze lett, bár nekem kicsit túl édes.

Hozzávalók:

1 nagyobb sütőtök
2 db répa
1 nagyobb zeller
5-6 szem krumpli
1 fej vöröshagyma
2 dl tejszín(elhagyható)
1 gerezd fokhagyma
1 tk só
1 tk vegamix
2 ek olivaolaj / vaj
1,5 kk kakukkfű

A legjobb íze állítólag akkor van, ha a sütőtököt megsütjük előre. Ezzel teljes mértékben egyetértettem. Hogy haladjon is időben a dolog, két ujjnyi vastagra szeleteltem, úgy vágtam le a héját, majd azokat vékonyra szeltem, és alufóliával kibélelt tálban megsütöttem. Kb. 1,5 óra volt nagy lángon.
Ezalatt a zöldségféléket megpucoltam, aprítottam, pároltam, majd felengedtem vízzel, hogy bőven ellepje. Amikor megfőtt, elzártam a gázt.
Ezalatt egy nagyobb hagymát felaprítottam, vízen megpároltam, majd vajon pirítottam kicsit. (a Spárban kapható bio vajhoz jutok általában legkönnyebben) Egyébként ha magamnak készítem, olivaolajat használok. A végén hozzáadtam a kakukfüvet, és picit pirítottam.
A leves levével felengedtem az egészet, és beleraktam a kisült tököt. Kb. 15 perc alatt összefőztem, majd beleraktam a zöldségeket is, és botmixerrel pürésítettem.
Finom lett így is. Utólag a kettőt összehasonlítva annyi volt a vélemény, hogy a tejszínes krémesebb, de nincs nagy különbség, tehát el is hagyható a következő metódus.
Ezután hozzáadjuk a tejszínt, összefőzzük, kihűlve fogyasztható.
A tetején némi pirított tökmaggal a legjobb, és valami frissen sült cipóval, vagy baguettel, ahogyan mi ettük.

Nincsenek megjegyzések: