2011. július 23., szombat

Zsömle tökmaggal

Ez a zsömle nagyon jó ízű lett. Bár nem valami bizalomgerjesztő látvány, az íze annál jobb! :)
A formája a magvas téglához hasonló lett, a tésztájában mégis a puha zsömléből indultam ki.

Hozzávalók:
80 dkg liszt (60 dkg tk. tönköly, 20 dkg finomliszt)

1 púpos ek szejtán
1 púpos ek zabliszt
4,5 dl víz
1 pohár szójajoghurt
5 dkg pálmazsír (vagy 2-3 ek olivaolaj)
magok (napraforgó, len, szezám, tök)
1 ek méz
1,5 tk só
2 dkg élesztő

A napraforgó magot és a tökmagot külön-külön finoman megpirítottam, és vártam, hogy egy picit hűljön. A lenmagot addig megőröltem.
A kenyérsütő géppel dagasztattam meg, minden összetevőt beleraktam. Ha később akarjuk elkészíteni, a sorrendre ügyelni kell, hogy az élesztő a tetejére a száraz összetevőkbe kerüljön, egyébként lényegében mindegy.
Amikor már szép formás cipó volt, és a gép rendesen átgyúrta, kinyújtottam és kisebb tenyérnyi téglalapokat vágtam belőle. Bevagdostam a tetejét, majd bő fél órát kelesztettem a tepsin. Azután 45 percet sütöttem 180 fokon.

 

Nincsenek megjegyzések: