2010. március 16., kedd

Káposztás burgonya II

Tavaly tavasszal volt egy hasonló posztom. Némi változtatást eszközöltem a recepten, pl. kimaradt a hagyma.

1,5 kg héjában főtt burgonya
1-1,5 kg savanyú káposzta
3 db alma
1 tk bazsalikom
3/4-1 l növényi tej
3 kanál olivaolaj
1 dl szójajoghurt (elhagyható)

A burgonyát héjában megfőztem sós vízben, meghámoztam, és villával áttörtem úgy, hogy darabos maradjon.
A savanyú káposzta levét kicsit kinyomkodtam, késsel keresztben-hosszában átvágtam a szálakat. Ezt talán érdemes lett volna kinyomkodni, mert még nekem is savanyú volt. Ha nem túl érett a káposzta, nem muszáj teljesen kinyomkodni, csak akkor elég kevesebb tej a felöntéshez.
Az almát feldaraboltam kisebb kockákra.
A tepsit kikentem olivaolajjal, belehalmoztam a savanyú káposztát, rászórtam a krumplit és az almát, megszórtam bazsalikommal, és átkevertem az egészet.
Felöntöttem 3/4 liter szójatejjel - épp ez volt itthon felbontva, a tetejét megkentem szójajoghurttal (lassan lejáratos volt, nem akartam tovább tartogatni), ami elhagyható. A tetejét megszórtam bazsalikommal. Ezután kb. 50 percig sütöttem 180 C° -on.

Nincsenek megjegyzések: