2010. március 1., hétfő

Gesztenye massza házilag

Nem a tegnapi "jól sikerült" sütibe valóval hozakodnék elő. :)
Még a múltkoriban készítettem gesztenyepürét, ami finom lett, bár megszenvedtem a gesztenyével, mert elég vacak minőséget kaptam.Érdemes vásárlás előtt megvizsgálni alaposan a szemeket, hogy nem nagyon ráncos, illetve könnyű, nem zörög-e a héjában, nincsenek e rajta fúrt lyukak stb.  Sokszor az olcsóbbat választva összességében többet fizet az ember, ha a felét kidobálja azután a szemétbe.

Főzés előtt a szemeket keresztben be kell metszeni, a felforrt vízbe önteni, és 40-50 percig főzni.
Nagyon sok helyen ennél kevesebb időt (15-20 perc) is láttam javaslatként, de az enyém nem készült el addigra. Előfordulhat, hogy nem megfelelően tárolták, és megöregedett, vagy nem a legjobb fajtához volt szerencsém.
Azt javaslom, ha szép, frissebb szemeket készítünk, még szezon elején, 15 perc után próbáljunk kóstolni.

Kicsit macerás pucolgatni, de ki lehet bírni, nem annyira haladatlan munka, és a kész gesztenye massza pedig kárpótol a körmünk alá bújt koszért. ;)

Hozzávalók:
1 kg főtt, hámozott gesztenye
1/2 l szójatej
1/2 rúd vanília
4 ek dióolaj (vagy 5 dkg vaj)
4 ek gyümölcscukor
1 csipet só

Olyan receptet is olvastam, ami szerint a tejben addig kell főzni a gesztenyét, míg szét nem esik, de ekkor már nem főztem. Az összes hozzávalót egy nagy tálba tettem, és botmixerrel pürésítettem.
Nagyon finom lett. Reggelire főtt köles mellé jól illett.


Nincsenek megjegyzések: