2010. február 28., vasárnap

Zöldborsó főzelék

Láblógatós napot terveztem így a vizsgaidőszak végével. Keveset voltam itthon az elmúlt időszakban, abból a kevésbe pedig tanulás, főzés, alvás fért bele. A rendrakásra fordított picinyke idő meg is látszott a szobán, a por boldogan rakódott lefelé, mindenütt plusz papírkupacok növekedtek.
Majd ma, amikor se Pest, se barát, se főzni-, se tanulnivaló...
No ezzel csak most este foglalkoztam. :)

Délelőtt borsófőzelék készült, kínai kel saláta, meg voltam az egyik falubeli néninél tojásért. Stefi néni épp krumplit sütött magának a csirkemáj mellé, mert hétközben hordják neki az ételt, de hétvégén magára marad ez ügyben. Kérdeztem, finoman főznek-e. Válaszában a lényeg az volt, hogy elégedett lehet, mert az egyik étel mindig hús. Más háttér, más tudásbázis, más információ - mennyiben más vélemény.

Hazaérkezve összeraktam egy salátát,  mert a nyers is kell. Ugyan megkaptam, hogy nincs mihez enni, de nagyon nem zavart, finom volt a főzelékkel, ami úgyis jó sűrű lett. Plusz főtt kölessel ettem, mert volt készen. Feltétnek szója - krinolin volt, amit teflon lábasban pici olivaolajon megpirítottam.
A krinolin szóval egyébként nem vagyok tisztában, mit is takar, hiszen húsos kajából sosem ettem ilyet, de ennek a csomagolására ez volt írva, tehát az eredeti változat is valami ilyesmi lehet. De hogy pontosan miért is ragozom, nem tudom megmondani. :)

A borsófőzelékre visszakanyarodva. A következőképp készítettem. Igen bonyolult, tessék jól figyelni! ;) 

Hozzávalók:
2 kg borsó
10 dkg olajosmag  
4 ek tk tönkölyliszt
1 csapott ek vegamix 
1 csapott ek só
víz

A borsót megfőztem annyi vízben, hogy épp ellepje. Hozzátettem a sót és ugyanannyi vegamixet.
Bő fél óra múlva turmixgépben napraforgót és kesudiót (de lehet mandula is) összeturmixoltam kb. 2 dl vízzel, majd belekevertettem a tönkölybúzalisztet is. A liszt helyettesíthető étkezési keményítővel is, szerintem ekkora adaghoz 1,5-2 ek. kellene, vagy zabliszttel, abból 2-3 evőkanálnyi.
Kevergetés mellett mindezt a "rántás helyettesítő" folyadékot hozzáöntöttem a borsóhoz. Jobban szeretem így, mert nem ég az olaj, nem csomósodik össze, egészségesebb.
Együtt főztem még kb. 10 percig, amely idő alatt azért folyamatosan kevergettem, hogy le ne ragadjon.

Nincsenek megjegyzések: