2010. február 18., csütörtök

Magyaros zellerfasírt

Hozzávalók:
1-2 nagy zeller 
1/2 kg száraz tk. kenyér 
200 g szójapástétom (Mandy, Unicarm, Bucegi) 
3-4 gerezd fokhagyma
2 kanál lenmag
3 ek őrölt szezámmag
1 ek pirospaprika
1 tk só
1,5 kk őrölt kömény
2 ek olivaolaj 
kevés víz
Egyik főzelék mellé terveztem fasírtot a maradék száraz teljes kiőrlésű kenyérből és valami zöldségféléből. Végül találtam egy zellert, amit felaprítottam. A kenyérhez annyi vizet adtam, hogy szétmálljon, de sűrű maradjon. Hozzákevertem a zellert, beleborítottam a szójapástétomot, hozzáadtam a szétnyomott fokhagymagerezdeket, a pirospaprikát, sót, köménymagot. 
Mindezt összegyúrtam fasírt állagúra, és olajjal kikent tepsi alján elegyengettem 1,5 cm vastagon. Fél óráig sütöttem hőlégkeveréssel 180-190 C-on, míg az alja és a teteje szép piros nem lett.

Nincsenek megjegyzések: