2009. november 17., kedd

Brokkoli bulgurral

A főiskolai táborban egyik délben brokkolis bulgur volt az ebéd. Nem volt ember, akinek nem ízlett, de lehet, hogy csak mind éhesek voltunk. ;)
Azt az ízt próbáltam reprodukálni, bevallom nem sikerült. Jó ízű étel lett, csak nem ezt szerettem volna. Majd kiderítem később, hogyan készült az akkor.

A hozzávalók:
1/2 kg bulgur
1,5 ek só
1-2 ek vegamix
4 ek olivaolaj
1 fej brokkoli
víz

A bulgurt 1 ek sóval, 1 ek vegamix-szel összekevertem, leöntöttem bő 1 liter forrásban lévő vízzel, és negyed óráig lefedve hagytam dagadni. Majd belekevertem 2 ek olivaolajat.
A brokkolit rózsáira szedtem, és egy közepes kiolajozott tepsi aljára rakosgattam őket. Legközelebb talán két bulgur réteg közé teszem, hogy ne süljön meg annyira. A tetejét beborítottam a bulgurral, és finoman megszórtam vegamix-szel.
Alufóliát húztam rá, és 180 C-on 25 percig sütöttem.
Önmagában salátával, vagy valami öntettelvegán majonézzel teljesen jó, de köretnek is el tudom képzelni pl. a vegán sajtgolyók mellé.

Nincsenek megjegyzések: