2009. október 1., csütörtök

Körtés zabpelyhes süti vagy reggeli?

Kinek hogy tetszik.
Egy nagyon egyszerű ételről van szó, csak egy regiment körtére van hozzá szükség, meg néhányezer szem zabpehelyre. Festés ideje alatt igen előnyös az ilyesmi, különben nyersvegán az ember "Mamafőztjével" kiegészítve.

A leszedett körte nagyon romlani kezdett, így gyorsan kivágtam a hibás részeket, megtisztítottam, kivettem a magházát. Gondolkoztam, mit is készíthetnénk belőle. A múlt héten 6 nagy üveg körtelé már felugrott a polcra. Jó sűrű lett, direkt nem raktam bele plusz folyadékot, így kevesebb üveg kell, hígítani pedig utólag is lehet. Annyira édes volt, hogy egy csöpp cukrot nem kívánt, kíváncsi leszek felbontás után az ízére.
Ez a mostani adag viszont kevés volt, kicsit több, mint másfél literrel nem volt kedvem főzőcskézni. (Nem mintha süti formájában nem került volna ugyanannyi időbe foglalkozni vele.)

Hozzávalók:
1,7 liter sűrű körtelé (Kb. 8-10 nagyobb, leves körte leturmixolva)
1/2 kg zabpehehely
1/4 kg nagyszemű szőlő kimagozva
1 alma felkockázva
2 alma felszeletelve
3 ek mazsola
2 ek tökmag

Mindezt egy közepes tepsiben összekevertem a szeletelt alma kivételével. Azok a tetejére kerültek a kását lefedni.
Másfajta gyümölcs is mehet bele, vagy csak a körte. Következőleg talán olajos magvakat is keverek bele, pl. diót, de ez most elmaradt. Így is nagy kedvvel majszoltam el reggel a buszon. (Muszáj voltam, mert a vonat késése miatt elment az orrom előtt a jászi busz is, azután Gyöngyösön a másik, bent meg tudtam, hogy ezek után egyfolytában rohannom kell.)
Posted by Picasa

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!

Megkérdezhetem, hogy a körtelevet hogy készíted?

Bridge írta...

Igen, persze. Megpucoltam a körtét, a nagyon zöldek kivételével rajtahagytam a héját is, a magháza persze ment a szemétbe. Ez egy 8 literes fazékkal lett, ahhoz 2 citrom levét facsartam, hogy ne barnuljon meg nagyon.
Botmixerrel összeturmixoltam. Ha másfajta alkalmatossága van az embernek, turmixgép, ilyesmi, azzal is kivitelezhető, de egyszerűbb a botmixer, hiszen a körte puha.
Mikor készen volt, felforraltam, és tiszta üvegekbe öntöttem. Celofánnal, kupakkal lezártam, és 3 napig dunsztba raktam. (Nem használt törölközőbe beletekertem, köré ágynemű, és vártam :) )

Így elég sűrű lesz, lehet kanalazni is, ha valaki szeretné, de hígítható vízzel is, akkor talán kíván némi édesítést, de nekem így jó.