2009. október 21., szerda

Köles-túrós körtés rétes


Ez most nagy favorit nálam! Reggelinek készítettem, mert a kásákhoz újabban nincs kedvem. Őszibarack szezonban az szokott a tésztába kerülni, most viszont "csak" körte volt. Nem gondoltam volna, de azzal finomabb lett. :)

Hozzávalók:
2 csésze köles
7-8 csésze szójatej
Kis darab vanília
1 csipet só
3 marék mazsola
20 csepp stevia, vagy 3 ek méz, esetleg gyümölcscukor

1 kg körte

Réteslapok.
Kb 1/2 dl olivaolaj

A tetejét megkenni tojás helyett használható:
2 ek olivaolaj
Pár ek víz
pár csepp stevia vagy méz keveréke.

 Nekem nem volt itthon most csak 1 liter szójatejem, így a többi folyadék víz volt, viszont beleöntöttem még egy szójajoghurtot. A mazsola és az édesítésre használt szer kivételével az egészet összekeverjük, és lassú tűzön főzzük 25 percig.

Megvárjuk, míg hül egy kicsit a massza, és botmixerrel áttörjük. Azután édesítjük, plusz belekavarjuk a mazsolát.

Tovább várunk, közben előkészíthetjük a leveles tésztát, és a gyümölcsöt.
A körtét megpucoltjuk, ha vastag héjú és kisebb darabokra vágjuk.

Egyszer majd erőt veszek magamon, és bepötyögöm, hogyan is készítem a rétestésztát, de mostanában, hogy a Tante Fanny-nak van (mondjuk rá) teljeskiőrlésű réteslapja, elkényelmesedtem, és azt használom.

A lapokat egy vizes konyharuhán szépen kiterítejük, megkenejük vékonyan olajjal, beletesszük a kölest, meg  jó sok gyümölcsöt, összetekerjük, megy a tepsibe, és 45 percig 200 C-on sütjük, hogy jó ropogós legyen.

Candidásoknak javaslom a mazsolát kihagyni, és nem túl édes  gyömölccsel helyettesíteni a körtét. Bármivel jól variálható, és finom is. El tudom képzelni ananásszal például.
12/8

1 megjegyzés:

Ildikó írta...

Hmm, ez is gusztusos! :)

Brigi, van nálam egy körkérdés, ha van kedved, válaszold meg!

http://kildi.blogspot.com/2009/10/kornyezettudatos-vasarlo.html