2009. szeptember 6., vasárnap

Sült zöld zöldbab szezámöntettel

A pénteki piacon Gyöngyösön nagyon szép zöldbabot árult az egyik nénike. Mivel a zöldbabot mindenféle formában szívesen fogyasztom, vettem is tőle 1,5 kg-ot. Ez a sötétzöld színű volt, gondoltam megpárolom. Miután megtisztítottam, levágtam a végeit, soknak találtam, fölösleges lett volna a párolóedénybe belegyömöszölni, ezért inkább jénaiba raktam a sütőbe.

Hozzávalók:
1,5 kg zöldbab
1 csapott ek só
1 kk őrölt kömény
1 kk bazsalikom
2 gerezd fokhagyma
2 ek olivaolaj
1/2 dl víz

A zöldbabot megtisztítottam, és a jénaiba öntöttem. Rácsurgattam az olajat, hozzáöntöttem a vizet, összeráztam. A fokhagymát felkarikáztam, a fűszerekkel és a sóval együtt rászórtam, átkavartam. A tetejét lefedtem, majd 40 percre a 200 C-os sütőbe raktam.

A múltkor kikisérletezett, most egyszerűsített szezámöntettel és salátával fogyasztottuk el.

Az öntethez keverjük össze egy kis tálkában a következőket:
2 dl (Soyade volt) szójajoghurt
1 kk őrölt köménymag
1,5 tk pirított szezámmag
1 csipet só

Nincsenek megjegyzések: