2009. szeptember 21., hétfő

Krumplileves


Ritkán jelentkeztem mostanában, amiért ezer bocs. Nem főztem sokat. Volt helyette zakuszka eltevés éjszakai sütögetéssel, lekvárfőzés, miegymás.  Ettem 1-2 Mama készítette főzelékekből, Anya bableveséből. Nagyrészt viszont élveztem az ősz végi gyümölcsszezont, és eléldegéltem barackon, szilván és almán. Ma bevallom 1 diós csigán is, amit a fősulin vettem. Látott némi korpát. :)
Ma estére Mama készített nekem külön krumplilevest barna liszttel és tej nélkül. Békési szokás szerint ő mindig is tejjel készítette, de sosem értettem igazán minek bele, jobb íze van anélkül. Egyébként nagyon finom. Többnyire palacsinta utána a második fogás.

Krumplileves (csak így falusiasan :) )

Hozzávalók:
1 kg burgonya
1/2 kg répa
1/2 kg petrezselyem
1 csokor petrezselyem zöldje
3 ek tk liszt
2 ek olivaolaj
1 ek só
1 ek vegamix
víz


A burgonyát, répát, petrezselymet meghámozzuk, megmossuk. A burgonyát kétújjnyi kockákra vágjuk. A répát, petrezselymet hasábokra szeljük. Mindezt annyi vízzel, ami épp ellepi, felengedjük, és a sóval meg a vegamix-szel kb. fél órát főzzük.
A petrezselyem zöldet apróra  vágjuk, kevés olajon pirítani kezdjük, majd összekeverjük a liszttel, sütjük kicsit és felengedjük vízzel. Beleöntjük a zöldséges fazékba, és együtt főzzük kavargatás mellett még negyed órát.
Lehet a rántást először is készíteni, és azzal együtt főzni a zöldségféléket, azonban akkor többször kell kevergetni.

Nincsenek megjegyzések: