2009. augusztus 25., kedd

Zöldségpörkölt

Ratatoulille volt tervben, azonban a szederlekvár lazán "beleszólt". Mert, mert tudta, hogy ő a fontosabb. 4 üveggel raktam el cukor nélkül, a többi ehető mások számára is. :)
Kicsit rohantunk a Sógornőmmel, mert a fiúk már éhesek voltak. Az ebédet csak meg kellett melegíteni, mert még maradt töltött paprika, így azt ettek, meg a szintén maradék szilvás sütimet. A tésztájáról pl. itt írtam, a töltelék darált dió és félbevágott szilva volt. Ha nem áztatja el tejesen az alsó tésztát, nagyon finom tud lenni. Bár az az igazság, hogyha eláztatja is. :)

Ők hamarabb elkezdték, én inkább megvártam, míg megfő a kajám. (A lé édesített volt, és fehér rizses, bár az utóbbi már nem akkora gond. Így jár az, aki másutt császkál, mikor ilyenek főnek itthon.) Nem baj, ráértem. Addig 4-5 reszelt répából, 3 paradicsomból, némi paprikából készítettem salátát.

A pörkölt pedig cooproduction-ban a következőképp készült:

Hozzávalók:
1 padlizsán
2 cukkini
20 dkg borsó
2 nagyobb répa
3 paradicsom
2 paprika
2 fej hagyma
2 ek olivaolaj
1 ek só
1 tk őrölt kömény
1,5 ek pirospaprika

Olajon és vízen megpároltam 2 kisebb fej Sógornőm által apróra vágott hagymát. Szórtam rá 1,5 kanál pirospaprikát és 1 tk őrölt köményt.
Az Anyukája felaprított 1 nagyobb padlizsánt, 2 nagyobb répát, 2 közepes cukkinit. Mindezt rászórtuk a hagymára, tettem hozzá 1 ek sót. Azzal átforgattuk pár percig, beleszórtam 20 dkg borsót, majd felengedtem vízzel. Bevágtam a paradicsomok végét, és rátettem a paprikával együtt. Kb. 35-40 percet főhetett, de bevallom, nem figyeltem az időt, mert közben a lekvárt mertem üvegekbe.

Barna rizzsel eszegettem, de tésztával, nokedlivel is finom lehet.

Nincsenek megjegyzések: