2009. augusztus 31., hétfő

Reform süti kölestúróval és gyümölccsel

KatAnyaka ihlette sütemény teljesen átalakítva. Emlékeztem rá, hogy készített valami nagyon szimpatikusat, de az a recept akkor elérhetetlen távolságba került net és gép, illetve időhiány miatt. Így hasraütésre a szokásos tészta lett az alap (csak kimaradt a szójajoghurt) köles és gyümölcs a töltelék.

A tésztája a következőképpen készült:
50 dkg tk liszt
5 dkg kukoricadara
1 csipet só
1 dl olaj
6 csepp sztívia
1 ek őrölt lenmag
víz

Kissé ragacsos állagú volt, de pár perc dagasztás után kellemes, ruganyos tésztát kaptam.
Jó alaposan átdolgoztam, majd kétfelé vettem. Az egyik felét lisztezett deszkán kinyújtottam, és egy kerek pitesütőbe tettem.

A köles-túrót így készült:
1 bögre kölest 3 bögre vízben feltettem főni egy marék mazsolával, egy darab vaníliarúddal, csipet sóval. Amikor elfőtte a levét, kb. 20 perc, hozzáöntöttem 2 dl szójatejszínt, és azzal főztem pár percig. A végén lehet bele 20 csepp sztíviát csöpögtetni, vagy 2 kanál (ízlés szerint) mézet belekeverni.
(A citromlén még gondolkodom, lehet, hogy legközelebb megpróbálok egy fél kanállal hozzákeverni.)

Amikor kicsit meghűlt, a tésztára kanalaztam, eligazgattam, és a tetejét megpakoltam gyümölccsel. Erre kb. 1 kg őszibarack és szeder került vegyesen.

Kinyújtottam a tészta másik felét is, amivel lefedtem az egészet. A széleket behajtogattam. Maradék tésztából vágtam kis díszeket, amiknek az alját kicsit bevizezve tettem a süti tetejére.
Jó lett, csak a két tesóm még édesítette magának.
A képen a süti egy "kirúzsozott szájú" pudlira emlékeztet. :)

Nincsenek megjegyzések: