2009. augusztus 8., szombat

Rakott patiszon

Pénteken Anya itthon volt, így nem kellett már csütörtök este készülődni szombatra. Volt pár patiszonunk, így azt találgattuk, mit is lehetne belőle készíteni. Végül főztem barnarizst, és átbeszéltük másnap hogy is készíti el. (Szegény, ha én is eszek belőle, igen óvatosan fog hozzá. Most is kötekedtem, mikor megszagoltam, hogy kevés benne a fűszer. Persze ismét csak előbb járt a szám... hiszen egy micurdummal több nem kellett volna bele. Szégyellem is magam. No , nem ilyenek miatt nem szoktam megenni az is igaz.) Aztán ő is kreatívkodott, mert a paradicsom szeleteket végül is kifelejtette, rakott viszont bele darált diót, ilyenek. Nem egy megszokott, de jó ízű ételt ehettünk szombat délben. A répa és a patiszon miatt egy picit édeskés, a tetején lévő öntet viszont ellensúlyozta az erőtejesebb ízével. Vegyes salátával másodszor is csúszott még a tányérokba. :)
Annyi gond volt vele, hogy sülés után több levet engedett. A problémát megoldottuk úgy, hogy kivettünk 1 adagot, és a tepsi alját megemeltük kicsit, és az így összegyűlt folyadékot kikanalaztuk.


Hozzávalók (nagy tepsire való adag)
4 nagyobb patiszon meghámozva, feldarabolva
2 nagyobb szál répa
10 dkg darált dió
1-2 fej hagyma
40 dkg barnarizs
olivaolaj
fűszerek (köménymag, borsikafű)


A tetejére:
15 dkg napraforgómag, vagy kesu, esetleg mandula
2 ek zabpehely, vagy zabliszt
2 ek sörélesztőpehely
1 kisebb fej hagyma
1/2 pritaminpaprika
1 kanál citrom leve
1/2 tk só
A sörélesztő pehely a sajt jellegű izt hivatott pótolni. Mindezt turmixgépben finomra kerevertetjük annyi vízzel, hogy hígabb tejföl sűrűségű maradjon.

A barnarizst kb. 40 percig főzzük 2,5x-es vízmmennyiségben 1 tk sóval.
A patiszonnal szépen megharcolunk, leszedjük a bundáját úgy, hogy maradjon is belőle. :) Azután félcentis szeleteket vágunk belőle.
A hagymát és a répát megpucoljuk. Előbbit apróra vágjuk, utóbbit nagy lyukú reszelőn lereszeljük.
Egy tepsit kiolajozunk, alulra egy réteg tök kerül, picit sózzuk, azután a rizs, diót, hagyma és a répa. Megszórjuk fűszerekkel. Azután újabb réteg tök, só, rizs, dió, hagyma.
Ha ezt nagyon macerásnak találnánk, azt is lehet, hogy a patiszont is felaprítjuk, és a rizzsel, dióval, hagymával, répával összekeverjük, a tepsibe borítjuk, azután eligazgatjuk.
Erre jön az öntet.
Majd mindezt be a sütőbe egy órára. A vége felé érdemes légkeverésre tenni magasabb hőfokon, hogy megpiruljon a teteje.

A salátához 1 nagy fejes saláta leveleit felaprítottam. 6-7 paradicsomot felkarikáztam, 4-5 paprikát felaprítottam, ugyanígy tettem 3 fürtös uborkával is. Picit megsóztam, 2 ek olivaolajat öntöttem rá, a végén megszórtam pirított szezámmaggal és pár db dió gerezdjét összetörve szóram rá.


1 megjegyzés:

Bridge írta...

Javítottam benne. Anya azt mondja, még 1 darab patiszont beletett, és kicsit több hagymát.