2009. augusztus 3., hétfő

Aranygaluska vaníliaöntettel Kata kedvéért

No nehogymár eljőjjek, és paradicsom levesen kívül semmi értelmeset nem készítettem a legjobb barátomnak. Gondoltam, és nekiálltam meggyúrni a tésztáját (ebbe most csak 10 dkg tk liszt került) a tiltakozása ellenére, merthogy sok idő.
Ez eddig rendben is volt (két nappal később közölte, hogy még mindig azt eszi) csakhogy öntet is hiányzott. Mivel újabban tejet nem fogyaszt, a szójatej adott volt. Volt bio vaniliapudingja is, azt nekiálltam elkészíteni hígabban egy különlegesebb cukorral, amit mostanában használ. (Rapunzel, talán a Castellio nádcukra, sötét színű és enyhén malátakávéra emlékeztető ízt ad)
Na, azt az öntetet kiborítottuk... (Katanyaka! Kiváló példáim vannak a "Hol így hol úgy" -ra. ;) )

Ilyenkor szépen előveszi az ember a Horváth Ilona féle recepteskönyvet - vagy csak simán emlékszik rá, és megcsinálja tojással. No az már Keresztanyunak is tetszett, bár úgy megszórta még porcukorral a tésztát, hogy a Mátra nem olyan fehér rendes hóeséses időben. :)

Vegánok most ne nézzenek ide Vaníliaöntet

Hozzávalók:
1 tojás
2 ek liszt
2 ek cukor/méz
1/2 l tej / szója / kókusz...
1 csipet vaníliapor

A tojást elkeverem a liszttel és a cukorral és 1/2 dl tejjel.
A tej többi részét felforralom - tudtátok, hogy a Franciaországban a szójatejet kavargatni kell, hogy ne égjen le? :) Amikor felforrt, hozzáöntöm a tojáshoz, és együtt főzöm folyamatos kevergetés mellett pár percig.

Miután meghült, az aranygaluskát fel kell kockázni, majd nyakonöntjük a vaníliamártással és fogyasztható is.


4 megjegyzés:

Adorján Éva írta...

ha tojás nélküli vaniliaszószt szeretnél: egy kis simaliszttel és/vagy kukoricakeményítővel tudod besűríteni a (szója) tejet, aztán ízesítheted bárhogyan, pl vaniliakivonattal és rizssziruppal vagy mézzel ha már kihűlt. ha pudingot szeretnél csináld kicsit több keményítővel.. az ízvariációk pedig kifogyhatatlanok.

Bridge írta...

Igen, először én is így terveztem. :)
Az ember másnál nem úgy kisérletezik, készít ilyesmit. Otthon finom vaníliás kókuszos öntetet már csináltam többször, csak itt nem úgy voltak a hozzávalók.

A rizsszirupot még nem próbáltam, de az is édesít + sűrit is gondolom. köszi az ötleteket.

Adorján Éva írta...

nem sürít (inkább higít), de édes és főleg azért használják méz helyett mert nincs olyan intenzív aromája és az is eheti akinek nem ajánlott a méz. ja meg hevíteni is lehet.

Bridge írta...

Köszönöm.