2009. július 10., péntek

Cukkinis kenyér

A cukkini most kezd el teremni. Nagyon szépek, viszont semmi kedvem ahhoz, hogy mind kirántva végezze. Egyrészt a hugom újabban hajlandó vele bíbelődni, csak jusson a hasába, akkor miért ne hagyjam rá, másrészt büdös, harmadrészt hevített olaj...

Egyik munkatársam cukkinis nudlit javasolt, azt valahol a fejemben elraktároztam, még biztosan készítek töltve is, került a ratatouille-ba is, meg láttam Limaránál is, hogy kenyérbe tette. Nos, a receptjét nem néztem vissza, de a hagyományos kenyérreceptből kiindulva egészen érdekes kenyérkét sütöttem. Annyi csalás volt a dologban, hogy egy evőkanál búzasikért is belecsempésztem, és kicsit több élesztővel készítettem a szokásosnál.

A gombához sütött hagymából egy evőkanálnyit az edény alján meghagytam. Beleszórtam a reszelt cukkinit, és kb. 6-7 percig, a vége felé sűrűbben kavargatva sütöttem. Majd hagytam langyosra hülni, nehogy "kipurcantsa" az élesztőt.

Kenyérsütő gépbe bekészítettem:
70 dkg tk lisztet (25 dkg rozs, 45 dkg tönköly most)
1 ek búzsikért (szejtánt)
360 ml vizet
1,5 tk sót
1/4 kocka élesztőt
1 ek napraforgómagot
1 ek őrölt lenmagot
1 kk őrölt köményt
1 ek szezámmagot
1 kisebb (arasznyi) megreszelt megpirított cukkinit 1 ek olivaolajjal

Hagytam, hogy a gép kétszer átdagassza, kiolajozott zsírpapírra tettem egy tepsibe, 50 percet kelt, majd 1 órát sütöttem 180 C-on.

Nincsenek megjegyzések: