2009. június 11., csütörtök

Cseresznyés bucik

Barátnőm kedvéért készítettem zsömléket - amit végül a család evett meg, mert nem sikerült eljutni hozzá. Ekkor elég sok cseresznye lapult kimagvaltan aznap a hűtőben, és a egyet gondoltam, a tészta felét a gyümölccsel együtt hasznosítottam.
A tésztája a szokásos feles teljesőrlésű lisztből készült volt, mivel zsömlének indult, tökmag és egyéb bele nem illő dolgok is kikandukátak belőle, de senki nem panaszkodott.
Hozzávalók:
30 dkg tk liszt
30 dkg fehér liszt
200 ml tej (szója, rizs stb.)
200 ml víz
3-4 ek olivaolaj
1 ek méz
1,5 tk só
1/4 kocka élesztő
1/2 kg kimagvalt, lecsepegtetett cseresznye
Géppel dagasztattam meg, hagytam kelni kicsit, majd a zsömlékhez kézzel szaggattam 1-1 db-ot, a bucikhoz pedig elnyújtottam a tésztát ujjnyi vastagra, tenyeremnyi téglalapokat szabtam belőle.
A közepükre 1-1 marék cseresznye került, először a hosszabbik oldalakat nyomkodtam össze, majd a két még lezáratlan véget hajtottam egymásra, nyomkodtam szintén össze, kicsit gombóccá formáztam, és a csomóval lefelé kikent zsírpapírral kibélelt tepsire tettem.
Fényképezéshez ennyi maradt belőle:

1 megjegyzés:

Katus írta...

de bepotoljuk.... ;-)))