2009. május 31., vasárnap

Retek-alma-saláta kaporral

Évekkel ezelőtt maradék zöldségfélékből készítettem először ilyen salátát. Főleg a tavasz elején pedig ezek az ízek még jobban esnek az embernek, bár már a retek a kiskertben is lefutóban van.
A gombapörkölt mellé fogyasztottuk most, és a következőképpen raktam össze:

Hozzávalók (bátran variálható)
7 db piros retek
3 db savanykás alma
5-6 db fürtös uborka
2 fej saláta (sima fejes saláta is megteszi, nekem most jégsaláta volt)
(1 doboz kukoricakonzerv lecsepegtetve - finom bele, de most kihagytam)
1 csokor friss kapor
2 dl joghurt
1/2 citrom leve
1 tk méz (elhagyható)
1/2 kk só (elhagyható)

A retket, az almát és az uborkát vékonyra vágtam, az almát meglocsoltam a citrom levével, a salátaleveleket apróra tépdestem, a kaprot egészen apróra nyiszatoltam. :) Picit be lehet sózni, esetleg mézzel ízesíteni. Minderre ráöntöttem a joghurtot, majd összekevertem.

Nincsenek megjegyzések: