2009. április 15., szerda

Rozskenyér

Nagyon szeretem a rozskenyeret, de még sosem készítettem eddig olyat, amiben 15%-nál nagyobb mennyiségben tartalmazta volna lisztjét a kenyér. Tegnap este a szokásos magvas kenyérnél másképp tettem, és igen ízletes lett.
Főleg, ha evés közben egy-egy aromás mogyoródarab bolondította még az ízét.

Így készült most:

40 dkg tk. rozsliszt
40 dkg tk. búzaliszt
500 ml víz
1 ek só
1 púpos tk méz
3 ek olivaolaj
1,5 dkg élesztő (1/4 kocka budafoki, vagy 1,4 tk francia száraz élesztő)
magok, 1 ek lenmag őrölve, hogy hasznosuljon is; 1 ek szezámmag; 1 marék dió összetörve; 1 marék mogyoró kicsit összetörve

Mindezeket beletettem a kenyérsütőbe, jó alaposan megdagasztattam a géppel, majd kikent tálba tettem, 40 percet kelesztettem, és 200 C-on 1 óráig sütöttem.

Ha nincs kenyérsütő, kézzel addig kell dagasztani, amíg szépen összeáll, és a kezedről leválik a tészta. Kicsit hengergető mozdulatokkal, a nagyujj alatti párnácskával jól rányomva, és közben forgatva. (nagyanyai hagyomány, vagy mi :) )

Mikor kisült, konyharuhával körbetekertem, és úgy hagytam meghülni. (Éjszakára készült el amúgy is.) Így a kenyér héja sem lett kemény.
Az állaga kicsit morzsálódós, de nem vizes, viszonylag ruganyos tészta.

Nincsenek megjegyzések: