2009. április 19., vasárnap

Magvas tégla

A Rádi pékségnél szerettem ezeket a négyzet alakú tökmagos bucikat. Egyik nap otthon hozzá is fogtam. Ugyan nem lett olyan könnyű a tésztája, hiszen annak saccra 50%-a lehet teljeskiőrlésű liszt alapja, de így is nagyon finom volt.

60 dkg tk liszt (aki lightosabban szereti 30-30)
200 ml víz
200 ml növényi tej
4 ek olivaolaj
1,5 tk só
1 tk méz
2-3 ek őrölt lenmag
1 ek aprított napraforgó
1/5 kocka élesztő (száraz francia élesztőből 1,2 tk)
magvak megforgatni (napraforgó, tökmag, szezámmag)

Az egészet géppel megdagasztatom, hagyon 10 percet állni, újra dagasztatom, majd a tésztát lisztezett deszkán kinyújtom, megszórom magokkal, amit belenyomkodok.
Késsel, kb. 18 kockát vágok belőle.
Kikent sütőpapírral bélelt 2 tepsibe teszem, és jó 40 percet hagyom kelni, majd 200 C-on 1 órát sütöm.

3 megjegyzés:

Kata írta...

Ezt én is kipróbálom ;o)

Bridge írta...

Remélem ízleni fog :)

Bridge írta...

Most, ahogy néztem, a mézet kifelejtettem. Javítottam. Nem halálos, de az élesztőgombák fürgébben dolgoznak édesebb közegben :)