2009. április 7., kedd

Köles fasírt tökmaggal és tökfőzelékkel :)


Hogy benne legyen a magja is, a bele is. A héját viszont meghagytam :)
Vasárnap reggeli után kikérdeztem a családot, mit együnk. Anya paprikás krumplira szavazott volna, de csak egy fél vödörnyi krumplink maradt összefonnyadva, tehát csak héjában főtten elképzelhető... A sógornőm tökfőzeléket emlegetett. De ahhoz meg valami kellene feltétnek. Előszedtem a recepteskönyveket, és Nagy Zsuzsa kölesfasírtja mellett döntöttünk.
Olyan örömmel estem neki. Viszonylag lúgosító hatású, egészséges, finom és egyszerű kaja, amit én is megeszek.

A tökfőzelékről már írtam itt. Most kesuból és mandulából készült tejföllel készítettem, kicsit többel is, mint szokásos, amitől krémesebb, sűrűbb lett.

A köles-tökmagfasírt pedig így készült az eredeti recept némi változtatásával:

Hozzávalók (kb. 2 nagy tepsire)
1,5 bögre köles megfőzve (4 bögre lesz kb.)
1,5 bögre aprított tökmag
2 fej vöröshagyma felaprítva
4 gerezd fokhagyma összenyomva
1 ek só
1 dl olivaolaj
1 tk őröltkömény
1 bögre tk zsemlemorzsa

Az eredeti recept mogyoróvajat írt (mogyoró vízzel összeturmixolva) de azt egyszerűen kihagytam, mert ettem már mogyorófasírtot, de az nem ízlett. Plusz fűszernek zsályát, az meg nem volt itthon.

A köles kb. 25 pecig fő szűk 3x-os vízben.
A tökmagot darálón aprítottam, de nem finomra, inkább darabosra.
A 4 bögre köleshez hozzákevertem a hagymát, a tökmagot, a fokhagymát, a sót, az olajat és a köményt.

Vizes kézzel gombócokat formáztam, ujjnyi vastagra lapogattam, és megforgattam vékonyan zsemlemorzsában.
Egyik felét olajban sütöttem ki a fritőzben, mert az öcsém így rendelkezett :) - az egy kicsit finomabb volt a ropogóssága miatt. A másik adag kiolajozott tepsiben sült úgy, hogy megfordítgattam fél óra múlva a fasírtokat, és még fél órát sütöttem.

Nincsenek megjegyzések: