2009. április 27., hétfő

Ananászos kerek süti

Nem vagyok egy zseniális névadó, elfogadom :)

Pénteken ott mosolygott két ananász a zöldségesnél. Direkt kérdezkedtek a kosaramba... Hát nem is hagytam ott. Főleg, hogy olyasvalakivel találkoztam hétvégén, aki pár éve nem hagyta, hogy a makacs és buta Bridget ne kóstolja meg a kedvenc gyümölcsét. (Bevallom, csukott szájjal ráztam akkor a fejem, de nem hagyta annyiban... :) )
Az egyikből süti lett, a másikat meghagytam a vasárnapi reggelihez.

A tésztája a következőképpen készült:
50 dkg tk liszt
5 dkg kukoricadara
1 doboz szójajoghurt
1 csipet só
1 dl olaj
6 csepp sztívia
1 ek őrölt lenmag
víz (legközelebb lemérem)

Kissé ragacsos állagú volt, de pár perc dagasztás után kellemes, ruganyos tésztát kaptam.
Jó alaposan átdolgoztam, majd kétfelé vettem. Lisztezett deszkán kinyújtottam, egy kerek pitesütőbe tettem.

A töltelékhez az ananászt felaprítottam, és 5 kisebb almát reszeltem rá.

Ezután a tészta másik felét is kinyújtottam, a széleket összenyomkodtam, és kicsit behajtottam őket, hogy szebb mintát kapjak. Bevágtam a tetejét, és a maradék szélekből mintát vágtam. Kicsit vízbe mártottam őket, úgy raktam a tésztára.
Kb 50 percet sütöttem 180-200 C körül.

Nincsenek megjegyzések: