2009. március 2., hétfő

Egészségtelen a szója?

Dulmina "Tündér almása" eszembe juttatta, hogy a múlt héten hallgattam valami nagyon érdekeset. Mivel régóta foglalkoztat, valóban igazak-e a mendemondák a szójától, vagy sem, nagyon örültem, hogy a neten bóklászva "összefutottam" ezzel az mp3-mal :)
Annál is inkább, mivel a vége felé az előadó a gabonafélékre is kitért, és végre megmagyarázta, miért nem szabad a gabonákat hőkezelés nélkül (a csíráztatás más tészta) fogyasztani. Már évekkel ezelőtt is hallottam, erről, azonban nem kaptam hozzá ilyen konkrét és kerek magyarázatot.
Na ebben részletesen meg lett magyarázva, milyen hülye - inkább tudatlan - voltam. És csóválom a fejem, hogy ilyen dolgokat miért nem tanítanak nekünk már az általános iskolában, s helyette csak a Dietetika tanszéken hangoztatják.

A lényeg, hogy hőkezelés nélkül tripszin-gátló (fehérje és szénhidrátbontó enzim) anyagokat tartalmaznak, és hasnyálmirigyet terheljük agyon vele, mert az meg ész nélkül termeli az enzimet, mivel látja, hogy nincs eredmény... Nem akarom az egészet magyarázni, de akinek van egy óra szabad ideje reggel munkába menet, vagy egy csöndesebb este, érdemes belehallgatnia.

Az mp3-at INNEN töltöttem le.

Nincsenek megjegyzések: