2009. február 24., kedd

Zöldséges fasírt

Legutóbb zöldséges fasírtot készítettem a gombamártás és a rizs mellé.
A gombamártást kevésnek találtam hozzá, és a család nem minden tagja szereti. Megjegyzem én sem, zöldbabfőzeléket is ettem helyette. :)
Régebben többször készítettünk, csak akkor nagyobb arányban került bele tojás. Most megpróbáltam lecsökkenteni a mennyiséget, kihagyni azonban nem mertem, mivel nem kizárólag csak a családnak készült. Egyébiránt barna rizsliszttel, lenmaggal és egy kis zabliszttel váltottam volna ki, és valószínűleg kiolajozott tepsiben sütöm, nem olajban.
Így viszont a finnyásabbaknak is ízlett.

1 kg aprított zöldségféléből készült. (apróra vágott krumpli, répa, petrezselyem, zöldborsó...)
6 kanál tk liszt
1 tojás
2 ek zsemlemorzsa
3 ek szezámmag
2 ek napraforgó mag


A zöldségfélét megfőztem, ezután leszűrtem.
Hozzákevertem a 2 tojást, majd a lisztet, és még 2 kanál tk kenyérmorzsát, mivel túl hígnak éreztem. Beleszórtam a szezámmagot és a napraforgót, végül megsóztam.
Feltettem egy nagy lábast másfél újjnyi vastag olajjal, abba kanalaztam bele a masszát. Mikor szépen megpirult, megfordítottam, és a másik oldalát is átsütöttem.
Papírtörlőre szedtem ki.

Nincsenek megjegyzések: