2009. január 28., szerda

Pástétom Csilla kedvére

Már hetek óta rágja a fülem a hugom... Mikor csinálsz pástétomot? És ahelyett, hogy azt válaszolnám, vasárnap nekiállunk és megtanulod (amire valószínűleg soha nem fog sor kerülni, max. ha isler készítésére invitálnám), elkészítettem tegnap este.

Összetevők:
40 dkg zsemlemorzsa
1,5 l tej
3-4 tojás
1 nagyobb fej vöröshagyma
3-4 gerezd fokhagyma
1 tk só
1 ek pirospaprika
2 ek olaj
1 tk őrölt kömény
1 kocka élesztő

Most jöttem rá, hogy bajban vagyok az összetevőkkel. Már Anyut is felhívtam, meg kerestem a neten is, de 6 kanál zsemlemorzsát írnak 6 dl folyadékhoz, ami szintén nem mérhető így...
Az az igazság, hogy megnézi az ember, mennyi tej van otthon, meg mennyi zsemlemorzsa, és azt mondja, ez kb. jó lesz, aztán ha nem, még önt hozzá vizet. De hogy írjon így receptet az ember... :(
Legközelebb komolyan lemérem.

Elkészítés:
A zsemlemorzsát megpirítom pici olajon.
Másik edényben a hagymát szintén kevés olajon és vízen megfonnyasztom, a fokhagymanyomón áttört gerezdeket pár pillanatra pirítom, majd beleszórom a pirospaprikát és felengedem tejjel. (Én jobb szeretem vízzel, akkor bazsalikom és majoranna mehet fűszerként mellé, illetve a végén aprított petrezselyem zöldje, de az élesztőseket még mindig hanyagolom, a többiek pedig szivesebben fogadják tejjel.)
Belemorzsolom az élesztőt, lassú tűzön megvárom, míg elolvad, és csak azután forralom fel.
Felütöm a tojásokat egy tálban. (később nem lesz idő rá)
Akkor beleöntöm a megpirult zsemlemorzsát, összefőzöm pár perc alatt, míg besűrűsödik. (előfordult már, hogy a jófajta barna kenyér morzsája jóval több folyadékot igényelt, hát került még bele)
Ráöntöm a tojásokat, gyorsan belekeverem, 1-2 percig még kavargatom, és készen is van.

Nincsenek megjegyzések: