2008. december 3., szerda

Apusnak reformcsokoládé

Apa nagyon édes-szájú. Általában a süteményhez nyomatéknak egy kanál mézet is megeszik :)
És most nincs sütemény, a kenyérmennyiség 2 szeletre redukálva, de még szódavizet sem lehet...
Ül evés után, és nézeget. Jobbra, balra. Valamit még, egy falat egészségtelent...

Egyébként nem kövér, egészen izmos. Az izületei viszont nem bírják sem a villanyoszlopot, sem az elsavasodott közeget. Miután a villanyoszlopokra mászsá maradt, ez utóbbival kezdhetünk valamit. 3 hétig szigorú diétára fogta a doki, azután majd meglátjuk.

Nézve a sóvárgását, nekiálltam karobból csokoládét készíteni 10 perccel az egyik ebéd előtt. Végig gondoltam, mit is látok a csokoládék összetevőjében, agyaltam kicsit, végül egészen ehetőre sikerült.

1 dl olivaolajhoz kevertem
3 ek karobport
2 ek mézet
Kis lángon kavargattam egy percig, amíg a méz elolvadt.
Ezután belekevertem 2 ek keményítőt (lehet, hogy kevesebb is elég lett volna)
Tovább kevergettem picit, majd szójatejjel felengedtem. (Itt nem esküszöm a mennyiségre, de 1/2 dl körül lehetett. Ha többet kavarunk bele, puding lesz :) )
Amikor besűrűsödött, levettem a tűzről.
Pirított, őrölt szezámmag került még bele 3 evőkanálnyi. Hogy ezt miért? Sűrítésre gondoltam, és nem volt darált dióm, vagy mogyoróm. Szerintem nélküle is lehet.

Aprított barackot, és mandulát szórtam a masszába, majd egy alufóliát megkentem olajjal, és arra simítottam csokit.

Később, ha próbálkozom az olivaolajat dióolajra cserélem.
Apa nagyon örült a "még fejleszthető" verziónak is :)

3 megjegyzés:

Kata írta...

Ügyes vagy! :o) Szerintem az olaj helyett kókuszzsírt használj, azzal én is csináltam egyszer és finom lett! ;o)

Renata Kalman írta...

szia!
Jó ötlet ez a reform-csoki!

Bridge írta...

A kókuszzsír jó ötlet, az eszembe sem jutott. Pár perc alatt született az ötlet, és a megvalósításra sem jutott több idő. Van még mit tökéletesíteni rajta :)