2008. augusztus 7., csütörtök

Lencsefőzelék, lencsehurka

Tegnap este töltött paprika készítésének indultam volna neki, Azonban máshogyan alakultak a körülmények.
Valami gyorsan, egyszerűen elkészíthető ételen kezdtem gondolkodni.
Mi az, ami van itthon, hamar megfő, és kell hozzá az a felforrt víz, amit a tűzhelyen hagytam? Lencse!
Mivel a lencsehurkánál mindig megmarad a jó kis leve, és sajnálnám kiönteni, besűrítem hamar liszttel, és készen is a főzelék.

Lencsefőzelék

Hozzávalók:
1/2 kg lencse
1,5-2 liter víz
1 kis fej hagyma
2 ek liszt (teljes kirőrlésűt használtam)
babérlevél
borsikafű
őrölt köménymag
1 ek olaj
1 tk só

Megpucoltam egy kis fej hagymát, vízen megpároltam, majd 1 kanálnyi olivaolajat öntöttem rá, azután a lencsét.
Közepes lángon kavargattam pár percig, és felengedtem vízzel. (általában 3x-os mennyiségű vizet igényel, és 40 percig fő)
Tettem bele sót, kevés borsikafüvet, és köményt szórtam rá, plusz egy babérlevéllel fűszereztem.
Mikor megpuhult a lencse, szűrővel kiszedtem a lencse nagy részét, és jól lecsöpögtetve egy kiolajozott tepsibe öntötem. Az edényben maradt sötét masszába beleszórtam a lisztet, átkavartam, és összeforraltam.

A főzelék így hamar készen van.
Ha nem akarok lencsehurkát készíteni, több vízzel engedem fel.
Egy szelet finom kenyérrel már neki is lehet ülni, és elfogyasztani.


Lencsehurka

Hozzávalók:
30 dkg főtt lencse
15 dkg főtt barnarizs (vagy árpapehely, kölespehely)
1 ek olaj
1 kis fej hagyma
1 pohár szójajoghurt (növényi tejföl)
borsikafű
őrölt köménymag

Tehát ott tartottunk, hogy a kiolajozott tepsibe belekerült a főtt lencse. Mivel ma barna rizzsel fogom készíteni a töltöttpaprikát hétvégére, nem akartam a lencsébe is azt tenni, ezért fele-fele arányban árpapehely és kölespehely landolt az edényben. Főként, mert azt találtam otthon. :)
Beleszórtam még a kis fej felapírott hagymát, némi fűszert.
Mindezt átkevertem, a tetejére joghurot öntöttem, és fél óráig 200 fokon sütöttem.
Ügyeltem, hogy ne égjen meg, de azért kellemes ropogós legyen a széle.

Burgonyával, kenyérrel, vagy csak magában friss salátával kínálható.

Az eredeti receptet a Biblia a helyes táplálkozásról című könyveben találtam.

5 megjegyzés:

Brigitta írta...

Szia Brigi!

A lencsefőzeléket idén tejmentesen kell elkészítenem ,mivel kiderült tejallergiám van.
Próbáltad már szójajoghurttal?
(gondoltam az eredeti receptet követve tejföl helyett)

Köszi:Brigi

Bridge írta...

Szia!

Igen próbáltam, de magtejföllel számomra ízletesebb, ha tésztára, káposztára, krumplira, lencsére, szóval ilyen rakott dolgokra teszek szószt. De egyébként nem rossz, csak finomabb az olajos magból készült tejföl.

Na, írok erről egy külön bejegyzést, hogy könnyebb legyen.
Remélem ízleni fog.

Brigi

Bridge írta...

http://biobrigi.blogspot.com/2009/12/
tejfol-helyett-rakott-tesztara.html

Itt részleteztem.
Minden jót.

Bridge

Brigitta írta...

Szia Brigi!

Köszi a tippeket ki fogom próbálni.
Egyébként nagyon tetszik a blogod
lelkes olvasója vagyok.

Mindenkinek Boldog Új Évet Kívánok!

Brigi

Bridge írta...

:) Nagyon kedves vagy!
Neked is boldog új évet, csupa szépet és jót!